کد مطلب:303603 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:124

شهادت دادن حضرت زهرا بر رسالت پدرش حضرت خاتم الانبیاء
و اشهد ان ابی محمداً عبده و رسوله اختاره و انتجبه قبل ان ارسله و سمّاه قبل ان اجتبله و اصطفاه قبل ان انبعثه اذ الخلایق بالغیب مكنونة و بستر الاهاویل مصونة و بنهایة العدم مقرونة علماً من الله تعالی بمائل الامور و احاطة بحوادث الدهور و معرفة بمواقع المقدور ابتعثه الله تعالی اتماماً لامره و عزیمة علی امضاء حكمه و انفاذاً لمقادیر حتمه، فرای الامم فرقاً فی ادیانها، عكفّاً علی نیرانها عابدة لاوثانها منكرة لله مع عرفانها، فانارالله بمحمد صلی الله علیه وآله ظلمها، و كشف عن القلوب بهمها و جلی عن الابصار غُممها و قام فی الناس بالهدایة و انقذهم من الغوایة، و بصرهم من العمایة و هدیهم الی الدین القویم و دعاهم الی الطریق المستقیم، ثم قبضه الله الیه قبض رأفةٍ و اختیار و رغبة و ایثارٍ.

شهادت می دهم كه پدرم حضرت محمدصلی الله علیه وآله بنده خدا وفرستاده اوست او را پیش از آن كه به پیامبری بفرستد گزینش فرموده، و هم او را پیش از خلقت او (یعنی پیش از این كه متولد شود) به انبیاء و امت آنها معرفی نموده و او را پیش از بعثتش برگزیده است. و گزینش وی قبل از خلقت عالم تحقق یافت هنگامی كه هنوز موجودات عالم در پرده غیب مستور، و حوادث هولناك در حجاب و در عدم و نیستی فرو رفته بودند با این گزینش و انتخاب در آن وقت قبل از پیدایش عالم به جهت علم ذات باریتعالی به پایان كارها، و احاطه به رویدادهای روزگار، و آشنایی به زمان و مكان و مقدرات خود بود. او را آفریدگار متعال پس از همه انبیاء مبعوث فرمود تا كار پیامبری را با شخص او به آخر برساند، و توسط او فرمان خویش را به راه اندازد و مقدرات حتمی خویش را به انجام رساند.

او پس از برانگیخته شدن دریافت علیرغم شناخت فطری بشر به خدای یگانه، امت ها در دین، متفرقند و هنوز در آتشكده ها به اعتكاف نشسته اند و در بتكده ها به پرستش بت مشغول اند.

در این هنگام بود كه خدای متعال ابرهای تیره ظلمت را به وسیله پیامبرش روشن نمود و از دلها ابهام، و از چشم ها سایه حیرت را بزدود و او مردم جهان را به هدایت واداشت و آنان را از گمراهیها و نابینائیها نجات بخشید و آنان را به دین استوار هدایت و به صراط مستقیم فرا خواند.

آنگاه (كه رسالت خود را انجام داد) خدا او را به لطف مهربانی و با میل و رغبت خودش و ایثار دنیا بر آخرت به سوی خویش فراخواند.

فمحمد صلی الله علیه وآله من تعب هذه الدار فی راحة قدحف بالملائكة الابرار و رضوان الرب الغفار و مجاورة الملك الجبار و صلی الله علی ابی نبیه و امینه علی الوحی و صفیه و خیرته من الخلق و رضیه والسلام علیه و رحمةالله و بركاته.

پس بدینگونه محمد صلی الله علیه وآله از رنج دنیا راحت و در میان فرشتگان ابرار، و رضوان پروردگار غفار فرورفته و در قرب ملك جبار قرار گرفته است درود خدا و رحمت و بركاتش بر پدرم پیامبر و امین و برگزیده و پسندیده وی باد.